GESTALT - PSIHOTERAPIJSKI PRISTUP U RADU S DJECOM I ADOLESCENTIMA

Kome je program namijenjen?

Program je osmišljen kao stručno usavršavanje namijenjeno psihoterapeutima i edukantima različitih psihoterapijskih usmjerenja.

Koji su ciljevi programa?

Edukacijski program o gestalt-psihoterapijskom pristupu u radu s djecom i adolescentima osmišljen je s ciljem usvajanja osnovnih teorijskih koncepata gestalt terapije u kontekstu rada s djecom i adolescentima, stjecanje praktičnih vještina i integriranje u postojeća znanja i vještine. Također, cilj je upoznavanje i praćenje faza terapijskog procesa, primjena specifičnih terapijskih tehnika u radu s djecom i mladima te rad s roditeljima. Poseban naglasak je na radu s traumatiziranom djecom.

Više informacija o gestalt psihoterapiji i njenoj primjeni u radu s djecom i adolescentima možete naći na stranicama Centra IGW Zagreb:

http://www.igw-croatia.hr/

Uvjeti

-   Završena edukacija za psihoterapeuta ili je edukacija pri kraju; priložiti kopiju/skenirani certifikat ili indeks

-   Iskustvo u radu s djecom i mogućnost primjene stečenih znanja

-   Razumijevanje engleskog jezika radi praćenja radionice koju će voditi strani predavač te proučavanja literature

Trajanje edukacijskog programa

Predviđeno je sedam trodnevnih radionica (petak-nedjelja) u trajanju od 24 sata po radionici (jedan edukacijski sat je 45min). Raspored: petak od 16 do 20h, subota od 9 do 19, nedjelja od 9 do 14.30. Predviđene su kraće pauze, a u subotu pauza za ručak od 13.30 do 15h.

Ukupno 168 sati za cjelokupni program.

Radionice će se organizirati svaka dva mjeseca.

Grupa je zatvorenog tipa, minimalno 12  - maksimalno 16 članova.

Mjesto održavanja programa: Zagreb, Baruna Trenka 1/I

Termini održavanja radionica i teme:

1.     29.04.-01.05. 2016.Uvodna radionica: teorijski okvir, početak terapijskog procesa s djecom i adolescentima (prvi susret, gestalt dijagnostika i procjena)

Voditeljica: Ana Čović

Sadržaj:Polaznici će dobiti uvid u osnovne teorijske koncepte gestalt psihoterapije u radu s djecom i adolescentima kao i u faze terapijskog procesa.Detaljno će se obraditi prvi susret s djetetom i roditeljima te gestalt dijagnostika i procjena djeteta/adolescenta.

2.     01. - 03. 07. 2016.Otpori – poremećaji granice kontakta u gestalt psihoterapiji s djecom i adolescentima 

Voditeljice: Vedrana Kurjan Manestar, Ana Čović

Sadržaj: Otpori su sastavni dio terapijskog procesa.Polaznici će se teorijski i iskustveno upoznati s najčešćim poremećajima granice kontakta u radu s djecom i adolescentima,načinima njihovog manifestiranja u terapijskom procesu te kako raditi s njima.

3.     02. - 04. 09. 2016.Gestalt terapijske tehnike u radu s djecom i  adolescentima 1(rad s osjetilima, relaksacija, jačanje osjećaja sebe, crtež)

Voditeljice: Ana Čović, Vedrana Kurjan Manestar

Sadržaj:Kontakt je jedan od osnovnih koncepata u gestalt terapiji. Dobro korištenje osjetila je preduvjet za emocionalni kontakt sa sobom i drugima. Ukoliko je dijete sputano u korištenju osjetila i tijela i njegova sposobnost za nalaženje podrške u samom sebi kao i emocionalna ekspresivnost biti će oslabljena. Polaznici će imatipriliku naučiti tehnikekoje u fokus stavljaju rad s osjetilima, disanje i relaksaciju kao i aktivnosti koje jačaju djetetov osjećaj sebe. Također, bavit ćemo se dječjim crtežom u gestalt terapiji.

4.     11. – 13. 11. 2016.Gestalt terapijske tehnike u radu s djecom i adolescentima 2   (terapija igrom, pričanje priča, igra uloga)

Voditeljice: Ana Čović, Vedrana KurjanManestar

Sadržaj:U gestalt terapiji s djecom i adolescentima koriste se različite projektivne tehnike čija je svrha poticanje emocionalne ekspresije, ali i učenje novih načina suočavanja i ponašanja kao i brige o sebi. U tu svrhu kao projektivne tehnike koristi se igra, modeliranje, igre uloga i dramatizacije, korištenje priča i metafora. Polaznici će imati priliku upoznati se sa specifičnim načinima primjene ovih tehnika u gestalt terapijskom pristupu u radu s djecom i adolescentima.

5.     27.-29.01. 2017.Tijelo, pokret i senzorička iskustva u gestalt psihoterapiji s djecom i adolescentima

Voditeljice: Vedrana KurjanManestar, Ana Čović

Sadržaj: Polaznici će teorijski i iskustveno upoznati ulogu i utjecaj neverbalne komunikacije i korištenje tijela i pokreta u radu s djecom, te kako osvijestiti svoj somatski/tjelesni transfer i kontratransfer i znati ga primijeniti kao alat u terapijskom procesu. Polaznici će upoznati faze razvojnog pokreta kod djece i na koji način se primjenjuje u terapijskom radu s ciljem razvijanja snažnog osjećaja sebe kroz tijelo i senzoričke funkcije kontakta.

6.     24. – 26. 03. 2017.Rad s roditeljima, završetak terapijskog procesa

Voditeljica: Ana Čović

Sadržaj:Na radionici će se obraditi rad s roditeljima/obitelji kao dio terapijskog procesa s djetetom ili adolescentom - kada, zašto i na koji način uključiti roditelje u terapijski proces.Također, bavit ćemo se završnom fazom terapijskog procesa: koje su indikacije za završetak terapije te izborom aktivnosti koje se mogu koristiti na posljednjem susretu.

7.     21.-23. 04.2017. Trauma-related Play Therapy (TrPTh)

Leader: Dorothea Weinberg

Seminar content:In the 90th my aim was to develop a new form of play therapy, specialized to children who suffered from early and on-going traumatic experiences.

TrPTh works with clear rules and elaborated interventions. Methods, which can help children with regulation-disorders, aggressive disruptions and/or a deep mistrust in contact with others.

Within the next two days we will work with theories of trauma-generated developmental disorders. We will cover attachment disorders, conclusions for therapeutic settings and the concept of Trauma-related Play Therapy.

To ensure participants practical training, we will watch a recording of a therapeutical setting and vivo-demonstrations. Furthermore, participants will have the opportunity to conduct their cases as role plays.

Način rada

Za svakog polaznika bit će osigurana skripta u kojoj su opisani glavni teorijski koncepti gestalt terapije u radu s djecom i adolescentima i popisom literature. Na radionicama na kojima će se detaljnije obrađivati određena tema bit će prikazane PowerPoint ili video prezentacije s dodatnim informacijama i prikazima iz prakse. Polaznici će imati priliku kroz individualni rad, rad u parovima ili malim grupama primjenjivati različite tehnike. Predviđa se i vrijeme za diskusije i pitanja polaznika.

Voditeljice radionica

                Ana Čović, klinički psiholog i psihoterapeut. Završila sam edukaciju za gestalt psihoterapeuta pri IGW institutu iz Wurzburga (EAGT, ECP). Stručno sam se usavršavala pohađanjem radionica iz tjelesne psihoterapije (Relationalbodypsychotherapytraining); modaliteta: dječja psihodrama, play terapija – „igra svijet“, Winnicott-ove škrabalice te sudjelovanjem u nizu drugih seminara i konferencija. Višegodišnja sam članica intervizijske i supervizijske grupe zahvaljujući čemu konstantno unapređujem svoj rad.

Tijekom svog radnog vijeka na različite sam se načine bavila i stjecala iskustvo u radu s djecom: od volontiranja u Klaićevoj bolnici za vrijeme studija, preko provođenja psihosocijalnih programa u ratom pogođenim područjima i radionica za učenike-žrtve vršnjačkog nasilja kroz projektenevladinih udruga. Zaposlena sam u Poliklinici SUVAG gdje kao psiholog-psihoterapeut radim s djecom vrtićke i osnovnoškolske dobi te mladima s različitim govorno-jezičnim poremećajima, poremećajima školskih vještina i emocionalnim teškoćama.

Aktivni sam i punopravni član Društva gestalt i integrativnih psihoterapeuta Hrvatske (DGIPH), trenutno kao član Upravnog odbora.

Kontakt: ana.covic@igw-croatia.hr

                Vedrana KurjanManestar, pedagog i odgajatelj predškolske djece, gestalt psihoterapeut i psihoterapeut pokretom i plesom (RDMP). Završila sam edukaciju iz Gestaltpsihoterapije priIGW institutu iz Wurzburga (EAGT, ECP)i edukaciju iz psihoterapije pokretom i plesom prema standardima Europskog udruženja za terapiju pokretom i plesom (EADMT). Pohađala sam i različite kraće edukacije iz psihodrame, dječje psihodrame, play terapije, art terapije, glazbene terapije, NLP-a, TA, tjelesne psihoterapije (Relationalbodypsychotherapytraining) te se redovito stručno usavršavamkrozintervizije i supervizije.

Zaposlena sam u osnovnoj školi kao stručni suradnik.Kao vanjska suradnica sudjelovala sam na studiju psihologije (Hrvatski studiji) kao predavač i voditelj iskustvene radionice na kolegiju Psihoterapijski pravci i intervencije te radila kao terapeut u Dječjem selu Lekenik, Psihijatrijskoj bolnici Vrapče, Domu zdravlja Siget. U radu s djecom imam iskustva s hiperaktivnom djecom, djecom s emotivnim poteškoćama, sa zlostavljanom i djecom s posebnim potrebama te s mladima koji se susreću s krizom identiteta i odrastanja.

Potpredsjednica sam Hrvatske udruge za psihoterapiju pokretom i plesom (HUPPP) i članica Društva gestalt i integrativnih psihoterapeuta Hrvatske (DGIPH).

Kontakt:vedranakurjanm@yahoo.com

Dorothea Weinberg - 1986, I finished my diploma in Psychology in Marburg/Germany and a year later my magister in Theology. I started working as psychologist in a protector centre for children and adolescence in Nuremberg. Within the following years I became mother of two daughters, started a NGO in cooperation with Irena Bezic in Zagreb and became an expert of early traumatisation in children.

I started to work in the field of clinical child psychology over 35 years ago and specialised myself in the field of trauma around 20 years ago. I invented specified methods for trauma intervention like STI and TrPTh and started to give workshops in children’s trauma psychology.

Around twenty years ago I started to support an orphanage for infants in the North-West of Bosnia with psychological advice. This engagement gave me the opportunity to invent new methods to heal attachment disturbances and trauma related disorders in children.

Contact: weinberg@franken-online.de

Certifikat o sudjelovanju

Po završetku programa svaki sudionik dobiva certifikat IGW Centra Zagreb o sudjelovanju i realiziranom satnicom. Sudjelovanje na oglednoj radionici pribraja se ukupnom fondu sati.

Ogledna radionica

Prije započinjanja ciklusa od 7 radionica organizirat ćemo oglednu radionicu u kojoj ćete imati priliku upoznati se s voditeljicama, programom te metodama rada. Ogledna radionica održat će se u Zagrebu 06.02.2016.g. od 9 do 13h (o adresi ćete biti naknadno informirani).
Za prijavu na oglednu radionicu potrebno je popuniti prijavnicu koja se nalazi na stranicama Centra IGW:
http://www.igw-croatia.hr/

Cijena ogledne radionice je 250,00kn + PDV (312,50 kn). Rok za uplatu je srijeda 03.02.2016.g.

Podaci za uplatu na račun Centar GW Zagreb u Privrednoj banci :
IBAN: HR49 2340 0091 1106 0016 8
Poziv na broj: 2.mj.
Opis plaćanja: Ogledna radionica GT djeca i adolescenti

Cijena programa i način plaćanja

Ukoliko nakon ogledne radionice odlučite nastaviti s programom i budete izabrani kao kandidati za nastavak edukacije s Centrom IGW Zagreb sklapate ugovor.

Cijena po radionici iznosi 1000,00kn+PDV (1.250,00kn).

Za cjelokupni program cijena iznosi 7.000,00 kn+PDV (8.750,00 kn).

Plaćanje je moguće prije svake radionice ili u ratama (do 12 rata).

 

Za sva dodatna pitanja možete se obratiti Ani Čović, ana.covic@igw-croatia.hrili 098 479 010.

Srdačan pozdrav!

Vaš Centar IGW Zagreb